Welkom bezoeker. [
Inloggen
] [ Tekstgrootte
A
A
A
| Weergave:
Presentatie
/
Normaal
]
[
Portaal
] [
Sitemap
] [
Zoeken
]
AHMAS
>
ahmas
>
a. organisatie
>
ahmas
>
a. organisatieleer
Content
VETO
A. Organisatie
A. Organisatieleer
Inleiding organisatieleer
1. Uitgangspunten
1.1 Belangen
1.1.1 Samenhang
1.2 Context
1.2.1 Contextuele kennis
1.2.1.1 Inh.kennis
1.2.1.2 Stakeh.kennis
1.2.1.3 Sectorkennis
1.2.1.4 Stromingen
1.2.1.4.1 SES
1.2.1.4.1.1 Industrie
1.2.1.4.1.2 Rational.
1.2.1.4.1.3 Standaard.
1.2.1.4.1.4 Massaprod.
1.2.1.4.1.5 Collectivering
1.2.1.4.1.6 Instituties
1.2.1.4.1.7 Globalisering
1.2.1.4.1.8 Vakbeweging
1.2.1.4.1.9 CAO
1.2.1.4.2 Indirect Action
1.2.2 Organisatiestijl
1.2.3 Pers.waarden
1.3 Org.cultuur
1.3.1 Mod.org.cultuur
1.3.2 Postm.org.cultuur
1.4 Perspectief
1.5 Positie
1.5.1 Subject
1.5.2 Object
1.6 Succescriteria
1.7 Wederkerigheid
1.8 Interactiviteit
1.9 Randvoorwaarden
1.9.1 Juridisch kader
1.9.1.1 Zonder RP
1.9.1.2 Met RP
2. Ordenen
2.1 Begrippen
2.1.1 Groeperen
2.1.1.1 Doen (arts)
2.1.1.2 Struct.dimensies
2.1.1.3 Processen
2.1.1.3.1 Governance
2.1.1.4 Werk
2.1.1.4.1 Arbeid
2.1.1.5 Hybride org.vormen
2.1.1.5.1 H-dimensies
2.1.1.5.2 Org.Positionering
2.1.1.5.3 Balans
2.1.2 Kwaliteiten
2.1.2.1 Functionaliteit
2.1.3 Kwantiteit
2.1.4 Doelen
2.1.4.1 BusinessConc.
2.1.5 Kaders
2.1.6 Organ.posities
2.1.7 Hulpmiddelen
2.1.8 Voorwaarden
2.2 Modellen
2.2.1 USM
2.2.2 Bedrijfsvoering M.
2.2.2.1 Basisstructuren
2.2.2.1.1 Uitvoerenden
2.2.2.1.2 Spilfunctie
2.2.2.1.3 Vertaalslag
2.2.2.2 Uitwisseling
2.2.2.3 Groepsstructuur
2.2.2.3.1 Taakonzekerheid
2.2.2.3.2 Groepsdynamiek
2.2.3 Man.hulpmodellen
2.3 Theorieen
2.3.1 Ackoff
2.3.2 Argyris
2.3.3 Weick
2.3.4 Interactietheorie
3. Levensloop
3.1 Levensloop organisatie
3.2 Levensloop organisator
4. Historie
4.1 A&O-psychologie
4.2 Fund.bijdragen
5. Contrasten
5.1 Probleemcasus
6. Bronnen
B. Methode
C. Organisator
D. Ervaringsdesk.
E. Studiemodules
VETO
Voorbeelden
Probleemoplossen is kinderspel