4.4.7.1 Teamoverleg

De teamvergadering is het belangrijkste platform voor de communicatie binnen het team.

Hoe doe ik dat?

  1. U vergadert efficiënt en doelgericht
  2. U zorgt voor een goed klimaat in het team zodat/opdat ieders deskundigheid en inbreng tot zijn recht komt
  3. U biedt teamleden een platform om hun zorgen en successen te delen
  4. U nodigt af en toe iemand uit voor een frisse blik van een buitenstaander
  5. U maakt conflicten altijd bespreekbaar
  6. U bent zich bewust van het gefaseerde verloop van teamvorming: forming, storming, norming en performing
  7. U bent alert op aspecten als: acceptatie, normen en waarden, weerstand, conflicten, macht en leiderschap en vertrouwen
  8. U beseft dat het  bij het leiden en begeleiden van teams niet alleen om uw interactie als projectleider met de teamleden gaat, maar ook om de manier waarop u de samenwerking met andere teams en de communicatie richting de stakeholders vormgeeft.

Meer weten? Zie Samenwerking