4.4.5.3 Planning

Het planningsproces omvat (als afgeleide van het projectplan) een plan voor alle activiteiten die men als projectleiderd zelf moet uitvoeren.

Hoe doe ik dat?

  1. U zorgt er voor dat activiteiten die op het kritieke pad liggen op tijd gestart worden
  2. U zorgt dat elke hoofdactiviteit binnen enkele dagen wordt afgerond met een verslag
  3. U bespreekt elk deelproject ten minste eenmaal per week met de betreffende deelprojectleider
  4. U zorgt dat projectteamvergaderingen niet gebruikt worden voor werk dat al eerder af had moeten zijn, maar ook dat het volgende beslispunt goed wordt voorbereid
  5. U zorgt dat momenten van afstemming en overdracht zorgvuldig doorlopen worden en dat u daar als projectleider altijd zelf bij bent
  6. U zorgt dat kwaliteitszorg en informatiebeheersing worden verricht volgens de afgesproken regels
  7. U regelt dat het voortgangsoverleg met de opdrachtgever op tijd wordt ingepland
  8. U zoekt zelf contact met elk projectteamlid om informeel bij te praten. 

Meer weten? Zie Projectplan