4.1.1.1.2 Temperatuur

Onder de temperatuur verstaat men in acquisitie de mate waarin er sprake is van een expliciete vraag van de klant. Die temperatur bepaalt hoe men die klant dient te benaderen.

Hoe doe ik dat?

  1. U maakt gebruik van warme acquisitie als er sprake is van een vraag uit de markt. U of uw organisatie wordt gebeld door een potentiële klant en uitgenodigd voor een gesprek. Of u krijgt een introductie, bijvoorbeeld vanuit uw netwerk, bij een voor u onbekende potentiële relatie
  2. U werkt met koude acquisitie als er (nog) geen sprake is van een duidelijke vraag of relatie. In dat geval vergt het ‘binnenkomen’ wat meer werk. U stuurt dan een brief of gaat bellen, of een combinatie daarvan
  3. U zorgt altijd voor een aanleiding want iemand zomaar benaderen voor een afspraak  heeft geen zin
  4. U zorgt er voor dat u in uw voorbereiding de aanleiding om contact op te nemen goed voor ogen heeft en baseert die bij voorkeur op actuele informatie en ontwikkelingen bij uw potentiële klant.

Meer weten? Zie Voorbereiding