4.1.1.1.1 Richting

Het hebben van een richting, weten waar men globaal naar toe wil, is handig bij acquisitie want acquisitie is bepaald geen exacte wetenschap. Het gaat vooral om het benutten van kansen.

Hoe doe ik dat?

  1. U maakt gebruik van een generieke checklist met punten van aandacht
  2. U weet globaal welke organisaties u gaat benaderen en met wie u daar contact gaat leggen. Dat vereist het maken van huiswerk (van het raadplegen van internet en vakliteratuur tot het opvragen en doornemen van jaarverslagen en bedrijfsbrochures. Ook de Kamer van Koophandel kan een nuttige bron van informatie zijn – net als tal van personen in uw omgeving of uw netwerk
  3. U selecteert die prospects die voor u het meest aantrekkelijk zijn om tijd in te investeren. U leest, hoort of ziet bijvoorbeeld dat er zich een probleem of vraagstuk voordoet waarmee u ervaring heeft.
  4. U kijkt of u mogelijkheden heeft om via uw netwerk ingangen te creëren. 

Meer weten? Zie Voorbereiding