4.1.2.1 Kerncomp.
Acquisitie berust op het toepassen van vele competenties, maar vooral van vier kerncompetenties die echt onderscheidend zijn.
Hoe doe ik dat?
- U positioneert uzelf en uw dienstverlening; u geeft er blijk van dat u een goede professional bent, u presenteert uw dienstverlening en u laat de ander het onderscheidend vermogen van uzelf en uw organisatie ervaren
- U bouwt een relatie op; u stemt af op uw gesprekspartner, u leeft u in in de rol van opdrachtgever en u herkent motieven bij gesprekspartners
- U verheldert voor uzelf de context en situatie waarin u werkt; u verkrijgt inzicht in het vraagstuk, u helpt uw gesprekspartner de juiste aanpak te kiezen en u stelt de juiste vragen
- U stelt concrete doelen; u formuleert realistische (commerciële) doelstellingen, u stuurt het acquisitieproces op basis van doelstellingen en u ontwikkelt een vertrouwensrelatie.
Meer weten? Zie Competenties