4.1.2.1 Kerncomp.

Acquisitie berust op het toepassen van vele competenties, maar vooral van vier kerncompetenties die echt onderscheidend zijn.

Hoe doe ik dat?

  1. U positioneert uzelf en uw dienstverlening;  u geeft er blijk van dat u een goede professional bent, u presenteert uw dienstverlening en u laat de ander het  onderscheidend vermogen van uzelf en uw organisatie ervaren
  2. U bouwt een relatie op; u stemt af op uw gesprekspartner, u leeft u in in de rol van opdrachtgever en u herkent  motieven bij gesprekspartners
  3. U verheldert voor uzelf de context en situatie waarin u werkt; u verkrijgt inzicht in het vraagstuk, u helpt uw gesprekspartner de juiste aanpak te kiezen en u stelt de juiste vragen
  4. U stelt concrete doelen; u formuleert realistische (commerciële) doelstellingen, u stuurt het acquisitieproces op basis van doelstellingen en u ontwikkelt een vertrouwensrelatie.

Meer weten? Zie Competenties